Nieuwsbrieven

Tao Garden

Ik ben net terug uit de Tao Garden van Mantak Chia, oprichter van de Healing Tao en moet wennen aan de kou en stapels werk...
Omdat er veel leerlingen met Krokus vacantie gaan en een aantal pas in maart kunnen beginnen met de lessen, heb ik besloten om in maart met de 1e les te beginnen: dinsdag 2 maart om 19.30 uur. Ik ga dan gewoon in mei door. Wie weet heb je weer zin.

In de Tao Garden in Thailand hebben, zowel Inge Maassen als ik ons aangeraakt gevoeld door de Bron. Alsof de alchemistische formules die Mantak Chia doorgekregen heeft, hier hun sterkste trilling hebben. Dat maakt blij en dankbaar.De Tao Garden is een combinatie van lessen met een health clinic met de modernste therapien. Ik ga in Nl ook door met de ozon en chelatie therapie.

En ik heb weer 4 diploma's gehaald..

De Tao Garden is erg internationaal... en ik ga eind mei lesgeven in Kazakstan en met Jutta Kellenbach (een senior uit de Tao Garden die half Tsjechisch is) iets in Tsjechië opbouwen. In januari 2011 hebben we een reunie in de Pillipijnen...Allemaal erg inspirerend.

Als je 2 jaar les heb gekregen, dan kun je of in Nl associate teacher worden in een traject van Inge Maassen, waarbij ik mijn leerlingen ondersteun of in 4 weken in de Tao Garden tot volwaardig teacherschap.

In deze zin zijn we helemaal geïntegreerd met de idee van de UHT om overal in de wereld mensen te inspireren in groei en zelfgenezing door middel van de Tao.

veranderingen
Zoals je waarschijnlijk weet, is Mantak Chia altijd in beweging en verbetert hij zijn lesmateriaal dagelijks. Soms ten goede, soms wat minder. Onderstaand de belangrijkste veranderingen, waar van enkele zó de moeite waard zijn dat ik ze graag aan jullie door wil geven. Zie onderstaande data.

Helende Klanken met EMDR
EMDR is een methode die ik ook hanteer; door de ogen van links naar rechts te bewegen kunnen emotioneel vastzittende trauma’s door de linker en de rechter hersenhelft verteerd worden.
Fantastisch wat Mantak Chia ermee gedaan heeft voor de Klanken! Onmiddellijke ontspanning van elke vastzittende gedachte of naargeestig gevoel.

Warming-up
In iedere Warming up zijn nu, behalve de gebruikelijke losmaak-oefeningen, ook de Empty Force breathing en de Stamcel Chi Kung geïntegreerd: hitting met de ijzeren of bamboe hitter nadat er chi-druk op een bepaalde plek is opgebouwd. Vanuit de aarde en gericht vanuit de anuskringspier bouw je de chi-druk op, zodat je de betreffende plek krachtig kunt slaan. Ik vond het heerlijk voor het lichaam – en het blijkt een impuls voor de stamcellen!

Werken met “the Force” (de Bron)
Enorme verandering in de Opbouw van het centrum! Je reikt uit naar de Bron – en verbindt deze kracht keer op keer met je eigen centrum: in eerste instantie via navel, mingmen en seksuele centrum; blíjven verbinden, blíjven bekrachtigen. Spiralend (spinning) komt de kracht bij je binnen om er te blijven. Het werkt enorm. In de Qigong van de "Drie vuren en de Zes richtingen" wordt deze methode verder geïntensiveerd.

Seksuele Kungfu
Er wordt nu veel gewerkt met de ovarium ademhaling en de eenvoudige vorm van de borst/ testikel massage met de "9 flowers".Voor de mannen zijn er een aantal streke technieken om het zaad te verbeteren.De nadruk wordt steeds gelegd op het vernieuwen van onze DNA cellen ( wetenschappelijk onderzoek) door glimlach, love/joy/happiness en even aanraken van de seksuele energie.

Scholings-dagen:
Inhoud: Helende klanken en de EMDR
Krachtige warming-up qigongs voor de stamcellen
Werken met de bron
Korte nieuwe technieken voor de seksuele energie met DNA vernieuwing

Data:
zaterdag 6 of 13 maart van 10 - 16 uur.
Ik heb maar 12 plaatsen dus wees er snel bij. Laat even weten als je mee gaat doen.
Kosten € 50 euro inclusief biologische lunch.

Immuun systeem

Massa’s mensen zijn bang voor de Mexicaanse griep. Dat terwijl deze griep tot op heden minder gevaarlijk is dan een gewone wintergriep.
Desalniettemin: een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Wees geinformeerd, wees bewust en trek je eigen conclusies.

Het gaat er in deze tijd om om je immuun systeem te sterken...dus :

1. Eet veel groene groentes en fruit of gebruik Vital Greens bv Alka Greens van Mattisson
2. Veel bewegen (iedere ochtend je "schud ritueel") wandelen, sporten in de avond "De Klanken" (van de Klencke...)
3. Gebruik collodiaal zilver met mate, of spoelen en uitspugen ( vroeger at men met zilveren lepels...antibiotische werking)
4. Neem voldoende slaap, verhoogt je immuun systeem
5. Neem voldoende rust , ren jezelf niet voorbij

6. neem vitamine D, 600 IE ofwel 15 ugram per dag voor een volwassene, in ieder geval tot april, dus 'als de R in de maand is'.
7. neem polyinfluenzinum 200k. Dit bevat een reeks homepathisch verdunde virussen overeenkomstig met de griepvaccins, inclusief het virus van de Mexicaans griep
(Als je toch angstig blijft ...)

Gelukkig heeft de "citizen press" niet stil gezeten en hebben vele mensen de weg gevonden naar zeer goede bronnen op het internet die licht werpen op de schaduwkanten van dit vaccin.

Afgelopen zondag kwam ik terecht op deze link: http://www.youtube.com/watch?v=A0JqQyl09zQ&feature=channel
Het is een interview met Teresa Forcades, een Spaanse non (!!) - in het Spaans met Engelse ondertiteling.

Zeer goede informatie vind je op:
www.verontrustemoeders.nl
www.despuitblijfteruit.nl
www.wordenwijwakker.nl : klik onder gezondheid voor uitermate goed artikel
www.stralendegroeten.nl
www.wanttoknow.nl
www.nvkp.nl: gedegen dossier over H1N1 griep

Engelstalig:
www.drmercola.nl
www.mikeadams.nl
www.nvic.nl

May the Chi be with you,
Vitale groet,
Ilona

Uit artikel februari 2009 over wintersoepen:

“Nu we diep in de winter zitten en onze nieren het "zwaar" hebben is
het goed om deze wat te sterken met veel mineralen ( groentes) en zeewieren.
We leven dan rustig naar de lente waar ons lichaam om echte reiniging
gaat vragen.

Hierbij de recepten:
Begin alle recepten met een bodempje water in de pan en een stukje zeewier ( kombu)
voor de mineralen. Extra goed voor je nieren.
Voor het pureren verwijder je de kombu.
Je kunt de soepen ook beginnen met een uitje of prei te fruiten, maar dit is al weer
minder reinigend voor je lever.

Witte soep: ( goed voor de longen)
Beetje water, kombu, vegetarisch bouillon blokje, scherpe kruiden.
Pastinaak, Ui, venkel, knolselderij.
Koken tot het gaar is en pureren met staafmixer.
Snipper er wat verse peterselie of koriander over.

of
1 knolselderij koken met sojamelk of slagroom...en beetje Himalaya zout
Pureren..heerlijk als puree.

Gele soep: ( goed voor de milt)
beetje water kombu, vega. bouillonblokje
Gele paprika, wortel, gele pompoen, geel wortel ( kurkuma poeder), ui of prei
Pureren. Beetje cottagecheese.

Oranje soep:
Beetje water, kombu, vega bouillonblokje
Pompoen, ui, wortels, stukjes gemberwortel, kurkuma (geelwortel kruiden)
afblussen met wat kokosmelk. Pureren.
leg er wat verse pepermunt blaadjes op

Rode soep: ( goed voor het hart)
Beetje water, kombu, vega bouillon
Ui, bleekselderij, gekookte bieten, venkel, courgette.
Pureren.
Beetje creme fraiche bij het opscheppen op de top.

Groene soep: ( goed voor de lever)
Bodempje water, kombu, vega bouillon blokje en 2 eetlepels pesto saus
Ui, Brocolli, erwtjes, snijbonen, courgettes, paksoi
Pureren
Eten met wat extra pesto saus en wat crouttons.

Eet smakelijk,Ilona

 

Uit Artikel januari 2009 over zeewieren:

“Zeewieren bevatten koolhydraten, eiwitten en vitaminen (vit A, B-complex, C) en vooral heel veel mineralen en sporenelementen. Daarom kunnen zeegroenten een zeer welkome aanvulling op het Westerse dieet vormen, waarvan de groenten, door de demineralisatie van de landbouwgrond, tegenwoordig vaak arm zijn aan mineralen en sporenelementen en soms zelfs tekorten opleveren.
Er zijn geen ander voedingsmiddelen zo rijk aan mineralen en sporenelementen o.a. calcium, ijzer, natrium, kalium, magnesium, jodium, selenium, fosfor, silicium en zink. Maar ook tientallen minder bekende maar niet minder noodzakelijke sporenelementen.
Deze Mineralen zijn belangrijke componenten voor de gezondheid. Zonder de hulp van mineralen kunnen bijvoorbeeld vitaminen niet in ons lichaam functioneren. Mineralen (ijzer) transporteren zuurstof door ons lichaam en spelen tevens een belangrijke rol bij de groei en de instandhouding en het herstel van weefsels. Mineralen zijn ook betrokken bij het samentrekken van spieren, het functioneren van de zenuwen en bij de energiehuishouding. “

 

voedsel

fruit

voedsel